Warning: getimagesize(images/۱۳۹۵۱۱۱۸۱۶۴۲۳۴۱۷۴۹۹۲۶۱۳۴.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸

Warning: getimagesize(images/۱۳۹۵۱۱۱۸۱۶۴۲۳۴۱۷۴۹۹۲۶۱۳۴.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/۱۳۹۵۱۱۱۸۱۶۴۲۳۴۱۷۴۹۹۲۶۱۳۴.jpg'
There was a problem loading image 'images/۱۳۹۵۱۱۱۸۱۶۴۲۳۴۱۷۴۹۹۲۶۱۳۴.jpg'

139511181642341749926134.jpg

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: دولت و مجلس باید عزم جدی برای تحقق شعار سال به خصوص در حوزه تولید و اشتغال داشته باشند. غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نسبت به وضعیت اشتغال و تولید در کشور و بی‌توجهی دولت به آن انتقاد کرد و گفت: بازار کار و اشتغال از نبود افراد خلاق، با مهارت و متخصص حوزه کسب و کار در ایجاد فرصت‌های نوین اشتغالزایی دارای محدودیت‌های آشکاری است که این نتیجه عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع سیستم آموزشی کشور طی سال‌های اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی کشور در زمینه اشتغال انبوه فارغ‌التحصیلانی که امید به استخدام در دستگاه‌های دولتی و زندگی کارمندی دوخته‌اند نشان دهنده این است که سیستم آموزشی کشوی در ایجاد انگیزه و ترغیب نسل جوان به یافتن و خلق حوزه‌های نوین کسب و کار و تقویت بخش خصوصی بسیار ناکارآمد است.

کاتب با انتقاد از روزمرگی سیستم آموزشی کشور و عدم یکپارچگی آن تصریح کرد: امروزه سیستم آموزشی کشور با دو وزارتخانه و دو خط مشی متفاوت اداره می‌شود که با وجود گستردگی آنها، سهم بزرگی را در اتلاف بخش بزرگی از منابع انسانی و ثروت عمومی کشور ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان و تداوم فارغ‌التحصیلی ده‌ها هزار نفری از دانشگاه‌ها از نواقص سیستم آموزشی و مهارت‌آموزی در بُعد ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، افزود: اقدامات جزیره‌ای دانشگاه‌ها و مرتبط نبودن آن با نیازهای واقعی اقتصاد کشور باعث شده تا امروز شاهد بیکاری عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشیم که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: نابسامانی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در هموار کردن مسیر اشتغال جوانان باعث شده تا علاوه بر وجود افراد بیکار در بسیاری از خانواده‌های ایرانی ده‌ها هزار فارغ‌التحصیل مدارک کارشناسی ارشد و دکتری نیز در کشور به جمعیت بیکاران اضافه شود.

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی سیستم آموزشی کشور را نیازمند تجدید نظر به خصوص در حوزه آموزش عالی و مهارت‌آموزی دانست و تاکید کرد: سیستم آموزشی کشور باید به سمتی پیش برود که جوانان را برای بازار کار آماده کرده و به آنها مهارتهای لازم را بیاموزد، البته نباید طوری باشد که فارغ‌التحصیلان فقط به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی و زندگی کارمندی باشند.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید عزم جدی برای تحقق شعار سال به خصوص در حوزه تولید و اشتغال داشته باشند، زیرا مسیر برون‌رفت از وضعیت اقتصادی موجود توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سال ۱۴۰۳

گالری تصاویر

تاریخچه شهر

لَشتِ نِشا (به گیلکی: لٚشتˇنشاٰ) یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. این منطقه به عنوان «بهشت گمشده گیلان» شناخته می‌شود.
این شهر با جمعیت ۱۰٬۶۲۲ نفر (برآورد ۱۳۹۰خ) در بخش لشت نشا شهرستان رشت قرار دارد. مساحت بخش لشت نشا ۱۶۲ کیلومتر مربع و مساحت مرکز شهر لشت نشا ۵/۲۳ کیلومترمربع است. بخش لشت نشا یکی از بخشهای حاصلخیز شهرستان رشت می‌باشد که ارتفاع آن از دریا ۱۸-الی متر است. لشت نشا در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت قرار دارد.
مردم لشت نشا گیلک هستند و به زبان گیلکی با لهجه بیه‌پس سخن می‌گویند.

اطلاعات تماس

روابط عمومی: ۳۱۴۰۲۵۵۳

شهرداری: ۳۱۴۰۲۵۵۲

دورنگار:

آدرس: لشت نشا

ایمیل: info@lashtenesha.ir